3 thoughts on “למה שבקתני? – פרק 5: לידת ישו – חלק ב”
ישראל
לגבי השם פנדירא בחז''ל: התייחסתם לתלמוד שהוא חיבור בן המאה החמישית, אבל השם הזה מופיע גם בתוספתא שלפחות על פי המסורת (וככל הידוע לי המחקר לא חולק על כך) היא בת המאה השנייה.
והדברים האמורים מוזכרים אגב סיפור על אינטראקציה עם תלמידו (יעקב איש כפר סמא/סכנין) בשם תנאים בני המאה הראשונה. כלומר, עוד לפני אזכור השם על ידי קלסוס ואפילו עוד מלפני כתיבת ספרי הברית החדשה עצמה.
התיקון של גרגוריוס הוא לא בגלל 29 פברואר, כי אז כל 100 שנה היו חסרים 25!
התיקון הוא שגם אחרי העיבור הנהוג מקדמת דנא, נוסף יום כל מאה ושלושים שנים בערך , ולכן בשנת 100 עגולה, למרות שהיא מתחלקת ב-4 לא מעברים, מלבד כאשר מספר המאות מתחלק ב-4 ואז כן מעברים, כמו בשנת 2000. אבל בשנת 1900, למשל, לא היה 29 בפברואר.
לגבי השם פנדירא בחז''ל: התייחסתם לתלמוד שהוא חיבור בן המאה החמישית, אבל השם הזה מופיע גם בתוספתא שלפחות על פי המסורת (וככל הידוע לי המחקר לא חולק על כך) היא בת המאה השנייה.
והדברים האמורים מוזכרים אגב סיפור על אינטראקציה עם תלמידו (יעקב איש כפר סמא/סכנין) בשם תנאים בני המאה הראשונה. כלומר, עוד לפני אזכור השם על ידי קלסוס ואפילו עוד מלפני כתיבת ספרי הברית החדשה עצמה.
שלום רב,
כרגיל פודקאסט מדהים.
אבל,
התיקון של גרגוריוס הוא לא בגלל 29 פברואר, כי אז כל 100 שנה היו חסרים 25!
התיקון הוא שגם אחרי העיבור הנהוג מקדמת דנא, נוסף יום כל מאה ושלושים שנים בערך , ולכן בשנת 100 עגולה, למרות שהיא מתחלקת ב-4 לא מעברים, מלבד כאשר מספר המאות מתחלק ב-4 ואז כן מעברים, כמו בשנת 2000. אבל בשנת 1900, למשל, לא היה 29 בפברואר.
דברים קטנים אבל כדאי לדייק...
תודה רבה!