Skip to content

למה שבקתני – פרק 1: המקורות

אנחנו גאים ונרגשים להתחיל הסכת על היהודי המשפיע בהיסטוריה - ישו.

בהסכת זה נשוחח, דני הרמן ואני על ישו (היהודי המשפיע בהיסטוריה) והנצרות הקדומה.

בפרק זה נשוחח על המקורות לחיי ישו. האזנה נעימה 🙂

תמלול הפרק

7 thoughts on “למה שבקתני – פרק 1: המקורות

  1. ר"ס

    סדרה מעולה! אני סיימתי כרגע להאזין לפרק 7, מקשיבה בעניין רב,
    לעיתים כמה פעמים לפרק.
    המלצתי לחברים חובבי פודקסטים והיסטוריה וגם הם נהנים.

    Reply
    1. יובל זוהר

      פרק מדהים, המון תודה.

      לי תמיד נראה שעורכי הברית החדשה כל הזמן ממרפקים את פטרוס, מגחיכים אותו. מוציאים אותו פחדן שלא עומד במילה שלו. למשל בסיפור ההתכחשות או ההליכה על המים... ויש לי תחושה שיד פאולוס בדבר.

      לי נראה שבאיגרת שבה דנים על ברית המילה טוען פאולוס כנגד פטרוס את הטיעון התיאולוגי הכי ברור, לגבי גאולה באמצעות ישו, שאילו היו נגאלים באמצעות המצוות אז לשם מה ישו מת על הצלב? וישנה תחושה שהפאולינים שכתבו הכל. זו כמובן השערה,
      אבל אחרת אני לא מבין למה פטרוס מוצג באור כל כך מגוכך אם ישו מעניק לו תפקיד כל כך משמעותי. (שמה שהוא פותח בארץ יפתח בשמיים וכו').
      גם החיזיון ביפו, לא מקדים את ניצורו של קורנליוס. קודם קורנליוס שולח שליחים ליפו. ואז בא החיזיון, ובמעה"ש כתוב שפטרוס בכלל לא מבין מה הוא ראה... הקורא כבר הבין אבל פטרוס עוד מנסה לעמוד על משמעות החיזיון, ואז דופקים החיילים של קורנליוס בדלת... כאומרים: Anybody home? כמו עם יונה הנביא ביפו: כל עמי הארצות כבר הבינו ויונה ישן. ולא כתוב שהוא אכל את הטריפה (כמו יחזקאל והגללים) כלומר הוא עצמו נשאר יהודי שומר מצוות.
      מרגיש כאילו פאולוס או ממשיכיו עשו פה כמה תיקונים בטקסט, כדי ליישר את המחלוקת המאוד ברורה ביניהם: פטרוס-מצוות, פאולוס- שרימפס. ולהעביר את פטרוס הכתוב לצד שלהם.
      הייתי שמח להיפגש עם פטרוס ההיסטורי (אם באמת היה איש כזה), מרגיש שהוא היה עשוי להפתיע מאוד את המחקר.

      Reply
      1. דברי הימים

        תודה!
        דבריך מעניינים ומאוד הגיוניים.
        יש מתח ברור בין פטרוס לפאולוס.
        הנצרות היא דת פאולינית. אין ספק.

        Reply
  2. ישראל

    תודה רבה על הפודקאסט המעניין.

    יש סיבה שלא הזכרתם את המקורות החז''ליים, אלו שהוזכרו בתלמוד ובתוספתא (שם מסופר בשם אנשים בני זמנו של ישו)?

    Reply
    1. דברי הימים

      תודה! הדיון החז"לי מופיע באחד הפרקים הבאים

      Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות